Besøg os
Åkildevej 35, 5762 Øster Skerninge
Ring
Mandag - fredag

En osteopat kan i mange tilfælde afhjælpe eller reducerer dine gener og så din graviditet bliver mindre besværlig at komme igennem.

Mange gravide oplever i løbet af deres graviditet at der opstår problemer som f.eks. bækkensmerter, halsbrænd, hævede ben udstrålende symptomer i benene mm. Disse symptomer behøver ikke være en del af den spændende tid, mens du bærer det kommende barn.

Ligeledes vil osteopatisk behandling optimere din gravide krop. Bevægeligheden af bækkenet og ryggens led øges og nerve- og blodforsyning til livmoder og de omkringliggende organer bedres så kroppen er klar til den kommende belastning, det største øjeblik - når det lille barn kommer til verden.

Smerter og gener efter fødsel

Efter fødslen kan din krop stadig være belastet af de problemer der har været under fødslen. Bækken, korsben og haleben kan være blevet forskubbet og ledbåndene i hele kroppen skal nu ikke længere være bløde og eftergivelige, men tilpasse sig til den tidligere normale tilstand. Samtidig bærer du nu rundt på barnet og sidder ofte i anstrendende stillinger for at amme, hvilket kan være årsagen til nye problemer i kroppen.

Har du født ved kejsersnit kan efterfølgende have problemer med arvævsdannelse, som kan føre til nedsat bevægelighed af bækkenorganerne og bækkenet generelt.

En osteopat er uddannet til at kunne behandle gravide. Dette vil sige, at osteopaten kender til alle vigtige forhold omkring graviditet. Behandlingen er derfor blid og uskadelig på alle stadier af graviditeten. En osteopat har viden om, hvornår du kan modtage behandling eller om du i stedet har brug for lægelig eller gynækologisk udredning. Oplever du akutte smerter i maveregion/underliv eller blødning, kontakt da altid egen læge først.

Hos gravide kan osteopati ofte afhjælpe:

• Bækkensmerter / bækkenløsning
  • Halsbrand / sure opstød
  • Vejrtrækningsbesvær
  • Generelle smerter og ubehag
  • Kroppens forberedelse på selve fødslen
  • Kroppens kommen sig efter fødslen
  • Gener efter kejsersnit